Een inspirerende ICT job bij één van de grootste scholengemeenschappen van Den Haag, die voor veel leerlingen echt het verschil maakt.

Maak jij ook graag het verschil ?

Voor onze klant (de ICT afdeling van) het Maris College uit Den Haag zijn wij op zoek naar een gemotiveerde ICT Servicedesk- / Helpdesk Medewerker/ Werkplek Beheerder, met doorgroei mogelijkheden tot netwerk en server beheer. De afdeling ICT is verantwoordelijk voor het beheer, het optimaal functioneren van de ICT-infrastructuur, pc’s, randapparatuur, telefonie, applicaties en voor het gebruikers- en applicatiebeheer.

Het Maris College

 Het Maris College behoort met een zevental kleinschalige locaties, 3000 leerlingen en 300 medewerkers (waarvan 200 docenten) tot één van de grootste scholengemeenschappen van Den Haag. Iedere locatie heeft een eigen onderwijsprogramma met ten minste twee opeenvolgende leerwegen/niveaus. Dit biedt leerlingen kansen om door te stromen naar een hoger onderwijstype dan waarmee zij in de brugklas binnenkwamen.

De ambitie van het College is om 21e -eeuws onderwijs te verzorgen. Daarom zetten we de komende jaren ook stevig in op IT en digi-skills. Wanneer je bij ons komt werken, ontvangen wij je in een team dat open staat voor nieuwe ideeën en initiatieven. We houden van een persoonlijke aanpak, daarom krijg je zolang als wenselijk is, alle support die je nodig hebt om je job goed te kunnen uitvoeren. Duidelijke regels in combinatie met pedagogische warmte zorgen voor een plezierige sfeer in school. Dat is belangrijk want we willen dat iedereen, leerlingen én medewerkers zich op het Maris College thuis voelt.

Over je functie en de verantwoordelijkheden

Als Servicedesk Medewerker ICT ben je samen met je collega’s binnen het Maris College ondersteunend aan het onderwijsproces. Je ondersteunt medewerkers en leerlingen bij het opstarten en werken met apparatuur en programmatuur, je lost storingen op en voert de benodigde beheerprocedures uit. Je verricht helpdesktaken, zoals het beantwoorden van vragen, het registreren en verhelpen van klachten en hulpverzoeken. Daarnaast draag je zorg voor de installatie van ICT werkplekken, nieuwe apparatuur en standaardconfiguraties. Je hebt dan ook zonder meer een hands-on mentaliteit en het verlenen van service en support heb je bijna tot een kunst verheven.

Werken op het Maris College betekent ook dat je graag werkt met studenten (kinderen) en dat je de waarden van onze school onderschrijft. Bij de wervings- en selectiegesprekken wordt dan ook naast geschiktheid voor de functie ook geselecteerd op eigenschappen die passen bij de identiteit van de school. Graag lezen we in jouw motivatiebrief waarom je kiest voor een ICT baan in het onderwijs.

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Minimaal MBO 4 werk/denk niveau op gebied van ICT
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Minimaal in het bezit van een MCSA certificaat, niet ouder dan 5 jaar
  • Kennis en ervaring met Office365
  • Kennis en ervaring met Azure (AD)
  • Kennis en ervaring met Microsoft Cloud
  • Kennis en ervaring met Sharepoint
  • Kennis en ervaring met Netwerk monitoring (beheer)
  • Bereidheid om ook buiten kantoortijden calamiteiten op te lossen
  • Bereidheid om op meerdere locaties van het Maris College ondersteuning te bieden

Wensen:

  • Ervaring Topdesk
  • Ervaring met scripting in Powershell
  • Ervaring met de MS Intune
  • Ervaring cisco/fortinet switches/firewalls
  • Ervaring met VMWare
  • Ervaring met Windows Server 2019
  • Ervaring met ivanti environment manager
  • Ervaring met (mini) tenders en aanbestedingen

Competenties:

  • Communicatief sterk.
  • Structureren, organiseren en prioriteren
  • Stress bestendig en time management
  • Is zelfverzekerd en beschikt over overtuigingskracht en het creëren van draagvlak voor de werkwijze van de IT afdeling
  • Goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en gedragingen van mensen (kinderen/studenten)
  • Formuleert helder, zowel schriftelijk als mondeling
  • In staat de vraag achter de vraag te achterhalen
  • In staat/durft gevraagd en ongevraagd advies te geven

Wat wij jou bieden:

  • Een uitdagende verantwoordelijke job bij een inspirerende onderwijs organisatie waar jij echt het verschil kunt gaan maken
  • Een vaste fulltime baan van 40 uur per week, Je ontvangt een tijdelijk contract voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren en gelijkblijvende omstandigheden wordt na dit jaar het contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd met een Maris brede aanstelling
  • Aanstelling conform cao vo, afhankelijk van opleiding en ervaring
  • Start salaris schaal 8, CAO VO
  • Een super pakket aan arbeidsvoorwaarden (pensioen, 11 weken vakantie, 8% vakantiegeld, einde jaar uitkering (8%), reiskosten regeling, laptop, telefoon en zeer ruime studie faciliteiten)

Reageer op deze vacature

Volg en like ons.