Een fantastische job bij een snel groeiend en bijzonder succesvol bedrijf dat voor miljoenen mensen echt een verschil maakt.

 Maak jij ook graag het verschil ?

Voor onze klant, FC Feeture (Feeture) uit het Limburgse Heythuysen, zijn wij op zoek naar een IT Service Delivery Manager die samen met het Hoofd ICT het ICT-team vormt dat vanuit het Nederlandse Shared Service Center de globale ICT-activiteiten begeleid en aanstuurt.

In deze rol wordt je samen met het Hoofd ICT verantwoordelijk voor de IT-processen van al de aan FC Feeture gelieerde bedrijven en draagt zorg voor een goed functionerende en toekomstbestendige infrastructuur die de bedrijfsactiviteiten optimaal ondersteunen. (uiteraard binnen de gestelde eisen, deadlines en budgetten).

Als IT-specialist ben je bevlogen, gepassioneerd en gedreven om IT-processen te beschrijven en te beheren. Jij bent in staat om de directie, je collega’s en onze partners in jouw visie mee te nemen in concepten, ontwerpen en implementaties. Je ontwikkelt en onderhoudt je kennis van het platform en steekt waar nodig ook zelf je handen uit de mouwen. Je hebt dan ook zonder meer een hands-on mentaliteit en het verlenen van service en support aan je collega’s heb je bijna tot een kunst verheven.

FC Feeture bestaat uit Penders Voetzorg en CYS Group (CYS) met productie locaties in Pulilan (Filipijnen, nabij Manila) en São João da Madeira (Portugal). FC Feeture telt inmiddels (wereldwijd) meer dan 700 medewerkers.

Penders Voetzorg levert voetzorg in de meest ruime zin van het woord en heeft 9 vestigingen in Zuid-Nederland. Naast (semi-) orthopedische schoenen kan de klant hier terecht voor een deskundig advies, steunzolen, detailhandel in comfortschoenen en voetbehandelingen geleverd door een team van orthopedische schoentechnici, podotherapeuten, podologen en medisch pedicures.

CYS is de wereldleider op het gebied van de productie van maatwerk orthopedische schoenen met de hoofdvestiging in Heythuysen en productielocaties op de Filipijnen en Portugal. CYS levert wereldwijd in 20 landen aan een breed scala van professionele voetzorgaanbieders.

Voor de beide dochterondernemingen levert Feeture vanuit het Shared Service Center (SSC Feeture) ondersteunende diensten op het gebied van ICT, Business Intelligence, HR, financiële- en salarisadministratie.

 Over de functie

De service delivery manager vormt samen met de informatiemanager het gezicht van de ICT-afdeling van het SSC, waarbij de Service Delivery Manager het dagelijkse operationeel aanspreekpunt is voor de werking van de bestaande ICT infrastructuur.

De service delivery manager (SDM) van het SCC (ICT) is verantwoordelijk voor het waarborgen en continue verbeteren van de kwaliteit en beschikbaarheid van de door SSC (ICT)[1] geleverde producten en diensten aan gebruikers, veelal geleverd door derden. Dit doet de SDM mede aan de hand van contractafspraken die een afspiegeling zijn van de gebruikersbehoeften (SLA’s, Service Level Agreements). Contracten met zowel leveranciers als afnemers van de door SSC (ICT) geleverde diensten. Mede hierdoor ervaren de gebruikers een foutloze en ‘best fit’ ICT voorziening. De SDM bedenkt en bewaakt serviceprocessen, samen met de externe contractpartijen, zodat deze passen in de werkwijzen van de afnemers van de producten en diensten van het SSC (ICT).

De SDM werkt samen met de informatiemanager en de domein informatieadviseurs van PVZ en de CYS Group, eventueel ondersteunt door externe hulp (architect), aan de technologie roadmap en het ontwerp van de informatievoorziening afgestemd op de korte en lange termijn organisatiebehoeftes en organisatiestrategie van FC Feeture De SDM weet wat er in de markt te krijgen is en brengt deze proactief in. De SDM leidt vervolgens de projecten die de infrastructuur beter en meer betrouwbaar moeten maken.

De SDM functioneert als escalatiemanager voor problemen en incidenten waar coördinatiekracht over teams/leveranciers nodig is. Daarbij is het de SDM die structuur inbrengt, overzicht houdt en alle betrokkenen informeert over status en voortgang van de herstelwerkzaamheden.

De SDM van het SCC (ICT) is géén theoreticus. Van een SDM binnen het SCC (ICT) wordt verwacht dat deze vanuit structuur, overzicht en samenhang op zoek gaan naar pragmatische en doelmatige oplossingen, innovatief als de situatie daarom vraagt. De aard en omvang van het SCC (ICT) vraagt van de SDM op sommige momenten een hands-on mentaliteit, waarbij op locatie de handen uit de mouwen moeten worden gestoken.

 Verantwoordelijkheden

De Service delivery manager binnen het SSC (ICT) is verantwoordelijk voor:

  • Inventariseren van klantbehoeften (bij servicedesk leverancier, gebruikers, Informatiemanager, domein informatieadviseur, proceseigenaren, key-users) en deze (samen met Informatiemanager en domein informatieadviseurs) vertalen in technische oplossingen.
  • Opstellen, beheren en onderhouden, bewaken en periodiek afstemmen (adhv rapportages) van SLA’s (Service Level Agreements) afgestemd op gewenste serviceniveau.
  • Bieden van ondersteuning in de inkoop van nieuwe producten en diensten van derden (opstellen programma van eisen, uitvraag, contracteren, etc.).
  • Beheren en onderhouden van de service catalogus van het SCC (ICT).
  • Onderhouden van operationele/tactische klant en leverancier relaties.
  • Verbeteren van serviceprocessen en werkwijzen om zo de dienstverlening van het SCC (ICT) nog beter en meer betrouwbaar te maken.
  • Signaleren van knel- en verbeterpunten in de dienstverlening van het SCC (ICT).
  • Uitvoeren risico analyses en de vertaling naar mitigerende oplossingen.
  • Afhandelen van klachten/problemen m.b.t. de dienstverlening.
  • Initiëren en regisseren van verbeterprojecten.
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren.
  • Doen van marktverkenning/marktconsultatie.
  • Het verlenen van praktische hand-en-spandiensten op locaties van gebruikers (Heythuysen).
  • De coördinatie c.q. bewaken van de voortgang van het oplossen van storingen in en problemen (problemenbeheer) met applicaties en/of de technische infrastructuur.
  • Het leiden van projecten die de infrastructuur beter en meer betrouwbaar moeten maken.
  • Borgen van de continuïteit van de operationele werkzaamheden (achtervanger) (via o.a. de Informatiemanager) en externe partijen indien nodig. Denk hierbij aan het (tijdelijk) overnemen van taken van de informatiemanager, zoals het bewaken van wijzigingen (changemanagement proces), het onderhouden van klant- en leveranciersrelaties en het bewaken van de voortgang van projecten).

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan: 

  • Minimaal HBO werk/denk niveau op gebied van ICT
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie
  • Aantoonbare ervaring met verander- en verbetertrajecten in het werkveld van ICT Servicemanagement
  • Aantoonbare ervaring met het (mede) opstellen van een technologie roadmap en ontwerp van de informatievoorziening of het voeren van regie hierop
  • Enige ervaring als projectleider en kennis van projectmethodieken zoals bijv. Prince2
  • Kennis van best practices zoals ITIL en/of ITSM
  • Kennis en ervaring met Office365
  • Kennis en ervaring met Azure (Horizon)
  • Kennis en ervaring met BI rapportages
  • Kennis en ervaring met Salesforce CRM of soortgelijk CRM pakket
  • Begrip en kennis van e-commerce

Wensen: 

  • Ervaring met de Lean methodiek
  • Ervaring met MS Dynamics

 Competenties:

  • Communicatief sterk
  • Integer
  • Klantgericht
  • Leidinggeven en coachen
  • Delegeren
  • Analytisch
  • Structureren, organiseren en prioriteren
  • Stress bestendig en time management
  • Onderhandelingsvaardig en overtuigend
  • Teamspeler
  • Resultaatgericht
  • Is zelfverzekerd en beschikt over overtuigingskracht en het creëren van draagvlak voor eigen adviezen
  • Is organisatie sensitief, houdt rekening met formele en hiërarchische lijnen maar heeft tegelijkertijd ook een goed gevoel voor onderlinge verhoudingen en gedragingen van mensen.
  • Formuleert heldere adviezen, zowel schriftelijk als mondeling.
  • In staat de vraag achter de vraag te achterhalen.
  • In staat/durft gevraagd en ongevraagd advies te geven.

What’s in it for you ?

  • Een uitdagende verantwoordelijke job bij een inspirerende organisatie en waar jij echt het verschil kan gaan maken.
  • Een job die geen dag hetzelfde is en waarin jij voor een groot gedeelte de koers kan bepalen
  • Een vaste fulltime baan van 40 uur per week (1 maand proeftijd, een jaar contract en indien geschikt daarna een vast contract)
  • Bevlogen en gepassioneerde collega’s
  • Meer dan marktconform salaris
  • CAO Schoentechniek
  • Een modern pakket aan arbeidsvoorwaarden (pensioen, 26 vakantiedagen, 8% vakantiegeld, reiskosten regeling, laptop, telefoon en zeer ruime studie faciliteiten)

Daarnaast heeft de FC Feeture ook nog een extra secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Automatische deelname aan de personeelsvereniging
  • Personeelskorting
  • Collectieve zorgverzekering
  • Attenties (bij speciale gelegenheden en feestdagen)

[1]  en/of gemandateerd voor producten en diensten geleverd door CYS/PVZ.

 

Reageer op deze vacature

Volg en like ons.