Plaats: Zwolle/Noord-Nederland
Uren per week: 36
Startdatum: 01-04-2021
Einddatum: 31-12-2021
Optie op verlenging: Optioneel

Opdrachtomschrijving:

De sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vijf onderdelen: Ruimtemanagement (assetmanagement), Projectmanagement, Technisch beheer, Beleidsimplementatie&Ontwikkeling en Programmeren. De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied.

Je werkt in een grote organisatie en realiseert je dat een korte klap soms een lange afstand moet afleggen. Jouw hands-on mentaliteit en je ervaring in het kunnen om gaan met weerstand en complexiteit is hierbij van essentiële waarde. Evenals het goed kunnen samenwerken, gevoel hebben voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de Politie werkt.

Je draagt graag bij aan de grote opgave waarvoor we staan omtrent onze huisvestingsportefeuille in de projecten, en aan het opbouwen van onze organisatie en in het bijzonder het team Projectmanagement. Wij zoeken professionals die onder hoge druk snel het dynamische speelveld kunnen overzien, zich onderwerpen vlot eigen weten te maken, en met een passende tactiek de juiste mensen weten te betrekken om voortgang en besluitvorming te realiseren. Als medior projectmanager straal je natuurlijk overwicht en leiderschap uit en kan je omgaan met weerstand en complexiteit. Je hebt gevoel voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de politieorganisatie werkt. Daarnaast beschik je over een sterk analytisch vermogen, ben je resultaatgericht, flexibel (geen 9-tot-5-mentaliteit) en beschik je over een gezonde dosis humor.

Jij maakt deel uit van het Team Projectmanagement binnen de Dienst Facility Management. Vanuit Rotterdam en Zwolle realiseren we met ongeveer 65 collega’s complexe huisvestingsprojecten voor politie eenheden die zijn verdeeld in teams en districten door het hele land. Het team Projectmanagement bestaat uit vier subteams, namelijk: Team Amsterdam, Rotterdam, Zwolle of Eindhoven. Gezien de geografische spreiding van de projecten en het team wordt er van je verwacht dat je regelmatig op locatie zal zijn voor diverse overleggen

De vorming van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang

Competenties:

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Organisatie sensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Resultaatgerichtheid
  • Besluitvaardigheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Initiatief
  • Overtuigingskracht

Eisen, waar 100% aan moet worden voldaan:

  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Het Curriculum Vitae is opgesteld in het Nederlands
  • Een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig, op minimaal HBO niveau. Losse cursussen/certificaten worden niet als gelijkwaardig beschouwd
  • In de afgelopen 8 jaar, werkervaring als eindverantwoordelijk projectleider, met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe (= meerdere locaties/disciplines), grote (€5.000.000+) huisvestingsprojecten, zoals benoemd in de opdrachtomschrijving

Wensen:

  • In de afgelopen 8 jaar, minimaal 4 jaar werkervaring als eindverantwoordelijk (project)manager met huisvesting- en dienstverleningsconcepten implementeren, en met diverse moderne bouworganisatievormen zoals alliantie en design&build
  • In de afgelopen 5 jaar, werkervaring met het verbeteren van de duurzaamheid binnen Huisvestingsprojecten
  • Werkervaring in het aansturen van ontwerpteams (bij voorkeur met met werken op architectenbureaus)
  • Bij voorkeur een korte reistijd woon-/werkverkeer, tot-/binnen Noord-Nederland (Friesland/Groningen/Drenthe)
  • De afgeronde, erkende en volwaardige opleiding in de richting van Technische Bedrijfskunde,
    Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig zoals gevraagd in eis 2, bevindt zich bij voorkeur op minimaal WO niveau
  • In de afgelopen 10 jaar, werkervaring als eindverantwoordelijk Projectleider binnen grote (1000+) publieke- én private organisatie bestaande uit meerdere locaties, met het managen van besluitvormingsprocessen
  • Prince2 Practitioner, of een gelijkwaardige projectmanagementopleiding (IPMA e.d.) gecertificeerd

Reageer op deze vacature

Volg en like ons.